- Siapakah yang layak untuk Perkhidmatan Dail Terus Antarabangsa (IDD)?
Semua Pelanggan Pelan Perkhidmatan Pascabayar dan Prabayar Yes layak untuk Perkhidmatan Dail Terus Antarabangsa (IDD). Tertakluk kepada Terma dan Syarat. - Bagaimanakah cara untuk saya mengaktifkan Perkhidmatan IDD pada peranti saya?
A. Sekiranya anda adalah Pelanggan Pelan Perkhidmatan Yes selain dari Pelan Perkhidmatan Pascabayar Kasi Up, seperti di bawah:
– Postpaid Kasi Up 49_24m_R
– Postpaid Kasi Up 49_R
– Postpaid Kasi Up_49
– Postpaid Kasi Up 49
– Postpaid Kasi Up 30 Phone Bundle 24m_R
– Postpaid Kasi Up 30 Phone Bundle 24m
– Postpaid Kasi Up 49_24mAnda boleh mengaktifkan Perkhidmatan IDD dengan:
Sila ke Yes Store yang terdekat atau hubungi YesCare di yescare@yes.my untuk perkhidmatan IDD.
B. Jika anda adalah Pelanggan Yes selain dari Pelan Perkhidmatan Pascabayar atau Prabayar seperti di bawah;
– Postpaid Kasi Up 49_24m_R
– Postpaid Kasi Up 49_R
– Postpaid Kasi Up_49
– Postpaid Kasi Up 49
– Postpaid Kasi Up 30 Phone Bundle 24m_R
– Postpaid Kasi Up 30 Phone Bundle 24m
– Postpaid Kasi Up 49_24mAnda boleh mengaktifkan Perkhidmatan IDD apabila;
Setelah berjaya melengkapkan proses pengesahan pendaftaran yang diperlukan semasa anda membuat pendaftaran pelan Yes di mana-mana Yes Store atau melalui aplikasi MyYes (eKYC).C. Sekiranya anda adalah Pelanggan Pelan Perkhidmatan Prabayar Yes;
Anda boleh mengaktifkan Perkhidmatan IDD apabila;
(i) Setelah berjaya melengkapkan proses pengesahan pendaftaran yang diperlukan semasa anda membuat pendaftaran pelan Yes di mana-mana Yes Store atau melalui aplikasi MyYes (eKYC).
(ii) Untuk Pelan Prabayar, Sila pastikan bahawa anda mempunyai Kredit Yes dan/atau tambah nilai Yes yang mencukupi dalam akaun Perkhidmatan Prabayar anda untuk penggunaan Perkhidmatan IDD. - Berapakah kadar caj panggilan pada Perkhidmatan IDD ke peranti mudah alih dan talian tetap?
Kadar caj panggilan untuk Perkhidmatan IDD boleh didapati di www.yes.my/roaming.