- Apakah Yes x sooka?
Yes x sooka merupakan kerjasama kempen masa terhad bersama sooka, perkhidmatan penstriman Malaysia yang menawarkan pelbagai kandungan percuma dan premium termasuk siaran sukan secara langsung, siri TV, filem dan banyak lagi. sooka boleh distrim pada pelbagai peranti seperti TV, komputer riba, tablet dan telefon pintar.Anda boleh menikmati pas sooka dari serendah RM25 sebulan melalui aplikasi MyYes untuk menstrim sukan dan rancangan siaran langsung kegemaran anda. Anda boleh rujuk pada terma dan syarat Yes x sooka untuk maklumat lanjut. - Siapakah yang layak melanggan Yes x sooka?
Yes x sooka terbuka kepada pelanggan Yes dengan akaun yang aktif yang disenaraikan seperti berikut;
i. Pelan Perkhidmatan Pascabayar Yes Power 35;
ii. Pelan Perkhidmatan Pascabayar Yes Infinite+;
iii. Pelan Perkhidmatan Pascabayar Yes Infinite;
iv. Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes 5G;
v. Pelan Perkhidmatan FT5G RM30 Unlimited (Pelan Prabayar); dan
vi. Pelan Perkhidmatan Prabayar Yes FT5G 20 (Pelan Prabayar).
vii. Pelan YTL Staff - Apakah tawaran Yes x sooka?
Tawaran bagi Add-On Kempen Yes x sooka adalah seperti berikut;Nama Add-On Sports & Entertainment Premium Harga RM25 (termasuk SST) RM40 (termasuk SST) Tempoh Sah 30 hari dari tarikh penebusan 30 hari dari tarikh penebusan Peranti yang disokong Bagi pengunaan telefon pintar
(sehingga 2 telefon pintar)Bagi pengunaan telefon pintar + TV
(sehingga 3 peranti atau
2 telefon pintar mobile + 1 TV)Faedah Resolusi 720p HD
Iklan TerhadResolusi 1080p Full HD
Tanpa IklanNota Setiap kod baucar perlu ditebus dalam masa 30 hari dari tarikh pembelian - Apakah tempoh Yes x sooka?
Kempen ini bermula dari 2 Ogos 2024 sehingga 2 Februari 2025. - Di manakah saya boleh mendapatkan Yes x sooka?
Anda boleh membeli Add-On bagi Yes x sooka melalui aplikasi MyYes. - Berapa banyak Add-On Yes x sooka yang boleh dibeli?
Anda boleh membeli satu (1) Yes x sooka add-on pada satu masa untuk setiap akaun Yes/Yes ID yang aktif. - Saya telah menerima notifikasi e-mel bagi pembelian Add-On kempen Yes x sooka. Bagaimanakah untuk saya menebus Add-On ini?
Penggunaan kod baucar bagi kempen ini adalah penebusan melalui aplikasi sooka dan laman web/ laman web mudah alih di www.sooka.my/redeem.Sila ikut langkah-langkah yang diberikan untuk penebusan baucar sooka seperti berikut.Langkah 1:
Kupon ini hanya boleh ditebus melalui laman web/laman web mudah alih di www.sooka.my/redeem.
Log masuk/Daftar untuk meneruskan.
(Anda perlu berdaftar dengan menggunakan alamat e-mel jika anda tiada akaun sooka).Langkah 2:
Masukkan kod kupon anda pada ‘Coupon Code’ dan klik ‘Redeem’ & nikmati siaran anda! - Saya adalah pelanggan sooka sedia ada dengan langganan semasa yang masih aktif. Bolehkah saya membeli dan menebus Add-On bagi kempen Yes x sooka?
Ya boleh. Untuk menebus Add-On Yes x sooka, sila berdaftar dengan mengunakan akaun yang baru di sooka. - Apakah tempoh sah bagi baucar Add-On Yes x sooka?
Sebaik sahaja anda menebus baucar, tempoh sah adalah tiga puluh (30) hari bagi baucar tersebut. - Bolehkah saya menggunakan Add-On kempen Yes x sooka untuk strim sooka dengan menggunakan mana-mana peranti?
Sooka berfungsi dengan baik pada sistem pengendalian terkini, sila pastikan peranti anda sentiasa dikemas kini. Anda boleh rujuk pada peranti yang disokong oleh sooka untuk maklumat yang lebih lanjut. - Saya menghadapi masalah dengan langganan pelan sooka saya. Siapakah yang harus saya hubungi untuk mendapatkan bantuan?
Bagi sebarang masalah berkaitan langganan sooka, anda boleh hubungi pihak sokongan sooka untuk mendapatkan bantuan. - Saya tidak menerima baucar Add-On kempen Yes x sooka. Siapakah yang harus saya hubungi untuk mendapatkan bantuan?
Anda akan menerima baucar Add-On ini melalui notifikasi aplikasi MyYes atau ke alamat e-mel. Jika anda memerlukan bantuan yang lebih lanjut, anda boleh menghubungi YesCare di yescare@yes.my untuk mendapatkan bantuan yang lebih lanjut. - Bagaimana jika saya mempunyai lebih banyak soalan yang tidak ditangani dalam Soalan Lazim ini?
Kami sedia untuk membantu! Sila hubungi YesCare di yescare@yes.my untuk sebarang pertanyaan. Anda juga boleh memuat turun aplikasi MyYes dari Gedung Google Play, Apple App Store atau Huawei AppGallery untuk bersembang bersama Chatbot kami, Sofia atau menghantarkan soalan anda ke pusat perkhidmatan pelanggan dengan mencipta tiket dalam Aplikasi MyYes anda di bawah Akses Pantas dan klik pada ikon “YesCare”.